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The Forest Updates 0.30 – 0.30b sind online! Neue Yacht, Gebäude & Gegenstände teilen!

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Update 0.30

Hallo alle zusammen,

dieses Update macht die Yacht nun vollständig erkundbar! Gegenstände befinden sich nicht mehr auf dem Deck sondern können aus dem Inneren der Yacht entnommen werden.

Außerdem ist es nun möglich die leblosen Körper eurer Körper zu verbrennen. Zieht sie dafür einfach in ein Feuer. Nach einer Weile werden die Körper nur noch Knochen hinterlassen, welche für den neuen Knochenzaun verwendet werden können. Oder alternativ für einen Korb aus Knochen.

Wir haben das Blutverhalten auf gegnerischer Haut dynamisch gemacht, so das diese ein besseres Feedback im Kampf wiedergeben bzw. der Spieler ein besseres Gespür darüber bekommt wenn man den Gegnern Schaden zufügt. Das war besonders ein Problem bei großen Gegnern, da es nie wirklich klar war ob du sie getroffen hast oder ob die Angriffe überhaupt effektiv genug waren.

Die Schneegegenden der Spielwelt haben riesige Verbesserungen erhalten. Wir haben mehr Bäume, besonders verschiedene Versionen der Ahornbäume, neue verschneite Grastexturen und schneebedeckte Körper hinzugefügt. Außerdem ist die Beleuchtung etwas greller.

Im Multiplayer brauchten wir ein einfaches System Gegenstände zwischen Spielern zu teilen. Das Bauen eines Medizin Schranks oder eines Snack Behälters war nicht der einfachste Weg, deshalb haben wir einen neuen Gegenstand hinter dem Flugzeug hinzugefügt. Mit dem Speiseblech aus Metall kann man jeden Gegenstand den man teilen möchte ausrüsten bzw. kombinieren. So ist es möglich Medizin, Getränke, Schokoladenriegel und einige andere ausgewählte Gegenständen den Freunden in Not zu geben.

Wir haben ebenfalls am Multiplayer-Spielertod System gefeilt. Bisher enthielt der tote Körper eine zufällige Ansammlung ausgewählter Gegenstände mit denen du gestorben bist. Nun sollte die Anzahl der Gegenstände genauer dem Inventar des Todeszeitpunktes entsprechen.

Für die Wegfindung der Gegner haben wir einige kleine Probleme behoben, da die Gegner immer noch in der Lage waren den Spieler sofort zu finden. Egal ob du Feuer aktiviert bzw. Lärm gemacht hast oder nicht. Wird dein Lager zu oft besucht? Deaktiviere deine Feuer UND dein Feuerzeug!

Zusammen mit diesen Änderungen enthält das Update auch jede Menge weiterer Fehlerbehebungen, Veränderungen, Gameplay Änderungen und kleinerer Modellverbesserungen.

Highlights auf einen Blick:

  • Speiseblech aus Metall im Multiplayer. Ermöglicht die Lagerung von 6 verschiedenen Gegenständen ohne Anzahlbegrenzung. Wird durch die Crafting Matte „gefüllt“, danach ausgerüstet und dann geteilt.
  • Männliche und weibiche Körper können über Feuerstellen verbrannt werden.
  • Neues Gebäude: Waffenschrankdeko.
  • Neues Gebäude: Knochenzaun. Doppelt so stark wie der Holzzaun.
  • Neues Gebäude: Knocheneimer. Lagert bis zu 86 Knochen.
  • Etliche neue Modelle und Audio.
  • Schleichen ist nun effektiver.

Update 0.30b:

Hallo alle zusammen,
wir haben herausgefunden dass die kürzlich veröffentlichten Nvidia Treiber Probleme beim Rendern des Nachthimmels verursachten. Hier ein Fix für dieses Problem.

Update 0.30
Update 0.30
Changelog Update 0.30:
  • (Multiplayer) New item: Metal Tin Tray ! Store up to 6 different items in any amount in it using the crafting mat then equip it to share almost everything (Cloth, Skull, Flare and explosives are currently blacklisted)
  • (Multiplayer) Improved performance for host when clients are far away
  • (Multiplayer) Fixed cliff climbing not working properly when both host and client are holding climbing axe
  • (Multiplayer) Revamped gather body workflow after dying. Dead body has been replaced by a backpack. Backpack now has all items you lost on it.
  • (Multiplayer) Steal item trigger now requires player to hold the Take button for 0.5s
  • (Multiplayer) Lowered kill delay of downed player from 3s to 0.5s
  • (Multiplayer) Doubled bone pickup auto destruct delay
  • (Multiplayer)Fixed enter cave animation not playing for other players
  • Male and female bodies can now be burned by being dropped on a burning fire, after burning with provide 4 bones and 1 skull
  • Lowered weapon fire light intensity
  • New building: wall weapon rack decoration !
  • New building: bone fence ! Twice as strong as the stick fence
  • New building: bone basket ! Stores up to 86 bones
  • New art added: Frozen body in snow
  • Small camp with frozen body and orange tents added to snow area
  • Fixed removing waterskin from crafting mat
  • Improved look of subsurface on enemy creatures
  • (Balance) Halved amount of meat turtles provide
  • (Balance) Standing fires now drain faster/need to be re-lit more often
  • Fixed missing collision on plastic panels inside shipping containers
  • Passenger manifest is now retrievable from plane in save games if it was not retrieved previously
  • Fixed missing home icon on leaf shelter
  • Leaf shelter now collapses after sleeping in it, making it a one time use only
  • Fixed an issue when having both a XInput gamepad and a Steam Controller connected
  • Temp crow art replaced with new crow bird model
  • (Audio) Redesigned pale mutant screams to stand out more
  • (Audio) Removed some abruptly ending crow samples and added better fading to others
  • (Audio) Added snow footsteps
  • (Audio) Improved standing fire SFX
  • (Audio) Fixed stalagmites sounding like wood when hit
  • (Audio) Tent Flaps added
  • (Audio) Idle breaths added to cowman
  • (Audio) Added burn SFX to armsy and cowman
  • (Audio) Added die SFX to cowman and babies
  • (Audio) small tin trays now make sound when collided with
  • Collision added to cave door pedestal
  • Better vertex colours for plants, 10,11 and 13
  • More turtles added to beaches and islands around the world
  • Dynamic damage added to skin shader!
  • Linked creepy mutants to new dynamic damage skin shader to give clearer idea how much damage they have taken
  • (Balance) Balanced stealth so hiding is more effective
  • (Balance) Lowered range that enemies can hear falling trees
  • Vertex Painted Tents so they flap in the wind
  • Switched laptop color to grey to make them easier to see
  • Fixed missing underside of large cabin floor (visible when it was built high up on foundation)
  • (Performance) LOD added for large log cabin,small hunting shelter and gazebo
  • Fix for bush 08 exploding when cut
  • Fixed plane crash going through water and terrain at some points
  • Fixed chocolate bars not spawning properly from dead bodies
  • Increased length of player stealth bar
  • (balance)Updated enemy layout in cave 10 & cave 1
  • Added mud back in game – spawns after rain on dirt terrain only – use mud to decrease your visibility to enemies, improve stealth
  • Animals climbing on a tree will fall down now if the tree is cut down
  • Trip wire traps are now fully removed when triggered in SP
  • Passenger manifest and plane axe are no longer available in hull when already owned
  • Bare maples added to snow area
  • Snow area tree density balanced
  • New snowy grass textures added for snow area
  • Wind now grows stronger while up in mountains
  • New textures for bush 08 and plant 17
  • Brighter snow texture on snow trees
  • Bare blueberry bush added to snow area, replacing regular blueberry bush in snow
  • Player can no longer chop up bodies with blunt type weapons
  • Fixed bug where player being hit by swinging rock trap whilst holding log sled could break game
  • New yacht model with access to the inside
  • Snow versions of Bush 02,03 08
  • Increased fog visibility and exposure compensation while in snow area
  • New billboards added for snow area
  • Loading screen is now seamless between title screen and in game
  • Fixed background mountain lods not matching
  • Added condition to complete the explore cave 2 task from todo list (the task triggered after hanging scene)
  • Player must now be almost fully submerged to get cleaned up/stop fire in water
  • Balanced tree cut down counting in strength formula, it is now easier to gain strength while doing frequent exercising (good nutrition condition still applies) but exercising a lot
  • one day then not doesn’t increase strength for a long time
  • Underfeeding is now based on time spent below 50% fullness
  • If player has been underfed and eats he cannot get overeating points regardless of time with previous meal
  • Clean up of some eye level stalactites in Cave 6
  • Replaced old white tents with flap in wind versions
  • Fixed an issue with stippling not resetting properly
  • Fixed food sometimes ending up with “none” status
The Forest Yacht erkundet
The Forest Yacht erkundet
Changelog zu Update 0.30b:
  • Fixed bug introduced in latest nvidia drivers which could turn entire sky white at night time
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2 Kommentare
  1. dersoziopath sagt

    Nicht lesen evtl Spoiler enthalten!!!!!!!
    Spoiler !! Wirklich ich will euch nichts vermiesen 😀
    aber seit 0.26 – 0.27 geht das gerücht um vonwegen das man einen Kannibalen auf der Yacht sehen kann der ins Boot klettert.
    Es geht wohl nur im Veganmode erst hab ich es nicht glauben können aber es gibt ihn wirklich.
    Ich habe weiter nachgeforscht und sogar ein Closeup Video gefunden.
    Wer sich selbst überzeugen möchte: https://www.youtube.com/watch?v=98rBwSo8wJ8
    Vll wisst ihr ja mehr darüber ich bin auf jedenfall tierisch gespannt was da wohl dahintersteckt.
    Was meint ihr dazu?
    Mfg DerSoziopath

    1. The Survivor sagt

      Sehr schönes Video! Das war eine der letzten mysteriösen Leaks der Entwickler die ich noch mitbekommen habe.
      Aber irgendwie werde ich noch nicht ganz so richtig schlau draus, kann da einfach keinen Zusammenhang erkennen.
      Macht zumindest schonmal Laune auf mehr 🙂
      Fakt ist: Ich habe gestern zum ersten Mal wieder reingeschaut und hatte richtig Angst die Yacht zu betreten 😀
      Spoiler Alarm:
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      https://ebtppa2b9c8.exactdn.com/wp-content/uploads/2016/01/2015-10-29_00003.jpg
      [/spoiler]

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